Nordplus Junior mobilumo projekto „Outdoor games for education“ NPJR 2024/10083 vizitai tęsiasi. Kovo 31- balandžio 4 dienomis pavaduotoja ugdymui Ramūnė Kriskuvienė, logopedė, priešmokyklinio ugdymo mokytoja Ligita Petkuvienė, logopedė, specialioji pedagogė Jurgita Pranckevičiūtė-Balčiūnienė ir ikimokyklinio ugdymo mokytoja Gabrielė Praspaliauskaitė viešėjo Švedijoje, Stokholmo mieste. Mokytojos aplankė Estniska Fӧrskolan privačią mokyklą, esančią pačiame Stokholmo centre. Įstaiga veikia jau 46 metus. Vaikų šioje įstaigoje nėra daug, jie neskirstomi grupėmis. Įstaigos direktorė papasakojo apie Švedijos švietimo sistemos ypatumus, mokytojos dalinosi patirtimi kokius naudoja ugdymo būdus ir metodus, papasakojo kokias studijas reikia baigti, norint įgyti pedagoginį išsilavinimą. Mokytojos pasakojo, jog darželyje vaikai ugdomi naudojant patirtinį ugdymą, stiprinamos ir plečiamos vaikų esamos žinios, gebėjimai ir įgūdžiai. Iki trijų metų įstaigoje visiškai nenaudojamos jokios skaitmeninės technologijos („No screen“). Labai jaukios, spalvingos vidaus aplinkos padeda susidaryti įspūdį, jog čia gyvena, žaidžia, svajoja viena didelė šeima. O tada dar nejučiomis kilsteli galvą, lyg tikėdamasis išgirsti Astridos Lindgren sukurto, vaikų mėgiamo Karlsono propelerio burzgimą, sklindantį nuo Stokholmo stogų. Įstaiga, įsikūrusi miesto centre, lauko aikštelė maža, be žalumos, tačiau mokytojos išradingai išnaudoja miesto suteikiamas galimybes. Vaikai labai dažnai lanko parkus, netoliese esančius miškus, dažni lankytojai teatre. Ugdymas vyksta mažiesiems skirtuose gyvūnų ūkiuose, kuriuose mažieji turi galimybę paliesti pamaitinti gyvūnus. https://www.4h.se/akalla/.
Mokytojos turėjo galimybę aplankyti Stokholmo botanikos parkus, Rosendalso sodą, Stokholmo universitetą. Itin svetingas priėmimas, nuoširdus mokytojų bendravimas tik dar labiau sustiprino jausmą, kad vaikai šioje įstaigoje gali žaisti, kurti, juoktis, išdykauti, žodžiu tiesiog būti vaikais. O kiekviena mūsų įstaigos mokytojų „parvežta“ patirtis leidžia joms tobulėti.